Lisätietoja
Clive Barker's Jericho on hahmon silmien kautta kuvattu joukkuepohjainen kauhutoimintapeli, joka perustuu legendaarisen kauhukirjailija Clive Barkerin tarinaan. Jericho tarjoaa audiovisuaalista kauhua pelaajan matkatessa läpi helvetillisten ympäristöjen ja eri aikakausien. Peli käyttää uuden sukupolven grafiikkamoottoria puhaltaaksen Barkerin sielun syövereistä kömpiviin otuksiin henkeä. Pelimoottori yhdistää fotorealistista taidetta hyperrealistisiin väreihin ja valaistusefekteihin, ja tuloksena on poikkeuksellisen synkkä ja surrealistinen ympäristö.
Tehtävään määrätty Jericho-ryhmä on seitsenhenkinen erikoisiskujoukko, joka suojelee USA:n intressejä yliluonnollisilta uhkilta. Ryhmä on koulutettu niin modernien aseiden kuin mystisten taitojen käytössä. Jokainen Jerichon jäsen omaa jonkin paranormaalin kyvyn, kuten selvännäkemisen lahjan, telekineettisen kyvyn ohjata luoteja kohteisiinsa tai tulen luominen tahdonvoimalla. Mitä syvemmälle ryhmä etenee kohti Al-Khalin sydäntä, sitä enemmän heidän on luotettava mystisiin taitoihinsa tuliaseiden sijasta. Jäsenet voivat yhdistää voimansa ja ketjuttaa kyvyistään ennennäkemättömiä yhdistelmiä.
Pelin kehystarinana on kamppailu muinaista pahuutta vastaan. Ellei sitä pysäytetä, se levittää tahransa kaikkialle. Tapahtumien keskipisteessä sijaitsee Al-Khali, moderni Lähi-Idän kaupunki, joka on rakennettu lukuisten vanhojen raunioiden päälle. Pahuus on puhkonut kaupunkiin läpi aikojen ulottuvan repeämän, josta menneisyyden kauhut ulottuvat nykyisyyteen. Paikalle lähetettävän Jericho-iskuryhmän on kuljettava lukuisten aikakausien läpi, täynnä oman aikansa hirveyksiä ja haasteita, ennen kuin luonnoton haava Al-Khalin helvetilliseen menneisyyteen ja pimeyden ytimeen voidaan sulkea.
Tehtävään määrätty Jericho-ryhmä on seitsenhenkinen erikoisiskujoukko, joka suojelee USA:n intressejä yliluonnollisilta uhkilta. Ryhmä on koulutettu niin modernien aseiden kuin mystisten taitojen käytössä. Jokainen Jerichon jäsen omaa jonkin paranormaalin kyvyn, kuten selvännäkemisen lahjan, telekineettisen kyvyn ohjata luoteja kohteisiinsa tai tulen luominen tahdonvoimalla. Mitä syvemmälle ryhmä etenee kohti Al-Khalin sydäntä, sitä enemmän heidän on luotettava mystisiin taitoihinsa tuliaseiden sijasta. Jäsenet voivat yhdistää voimansa ja ketjuttaa kyvyistään ennennäkemättömiä yhdistelmiä.
Pelin kehystarinana on kamppailu muinaista pahuutta vastaan. Ellei sitä pysäytetä, se levittää tahransa kaikkialle. Tapahtumien keskipisteessä sijaitsee Al-Khali, moderni Lähi-Idän kaupunki, joka on rakennettu lukuisten vanhojen raunioiden päälle. Pahuus on puhkonut kaupunkiin läpi aikojen ulottuvan repeämän, josta menneisyyden kauhut ulottuvat nykyisyyteen. Paikalle lähetettävän Jericho-iskuryhmän on kuljettava lukuisten aikakausien läpi, täynnä oman aikansa hirveyksiä ja haasteita, ennen kuin luonnoton haava Al-Khalin helvetilliseen menneisyyteen ja pimeyden ytimeen voidaan sulkea.